Čo je to SERP?

SERP je skratka z anglického Search Engine Results Page. Do slovenkého jazyka sa zvykne prekladať ako stránka výsledkov vyhľadávania. Je to odpoveď na hľadaný dotaz v internetových vyhľadávačoch ako je napríklad Google.

Do stránky výsledkov vyhľadávania sú zahrnuté okrem organických výsledkov aj platené reklamy Google Ads, ukážky videí, produktov alebo snippety poskytujúce relevantnú odpoveď (zadanie frázy „eur usd“ do vyhľadávača Google zobrazí napríklad interaktívny konvertor meny). Niekedy sa tiež zobrazí na stránke SERP aj takzvaný knowledge panel. Ide o rôzne užitočné informácie (po zadaní názvu firmy sa tam môže zobraziť jej profil s údajmi, ako sú otváracie hodiny, mapa, recenzie a pod.).

eur-usd-search-result
Výsledok vyhľadávania v Google na frázu „eur usd“ zobrazí aj konvertor meny

Ide teda o najrelevantnejšie odpovede na zadané kľúčové slovo alebo frázu. Súčasné algoritmy dokonca prispôsobia výsledok aj podľa toho, kto ho vyhľadáva (podľa aktuálnej polohy, histórie prehliadania a pod.). Najviac kliknutí majú samozrejme najvyššie zobrazené výsledky. Prvý organický výsledok (neplatená reklama) dosahuje najväčšiu mieru kliknutí. Veľmi silné sú aj pozície na druhom a treťom mieste. Potom počet kliknutí rapídne klesá a málokto sa vo vyhľadávaní presúva na ďalšie strany. Získanie tých najlepších pozícií vo vyhľadávaní sa dosahuje najmä SEO optimalizáciou. Mnoho ľudí platenú reklamu ignoruje a vyberie si z prvých organických výsledkov.

Ako na SEO si môžete prečítať v našom článku Ako zvýšiť návštevnosť stránky pre rok 2021?, prípadne vám môžeme pomôcť so SEO optimalizáciou Vašej stránky my. Vynikajúce organické výsledky Vám ušetria nemalé peniaze, ktoré by ste vynakladali za platenú reklamu.

Pozri aj: Čo je to SEO?

Návrat na slovník pojmov a skratiek